طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

همبرگر با سویا نوعی همبرگر گیاهی و رژیمی است که با سویای چرخ شده و انواع ادویه‌جات تهیه می‌شود. طرز تهیه همبرگر با سویا و گوشت را بخوانید.
همبرگر نوعی ساندویچ گوشت است که همراه با مخلفات و داخل نان گرد سرو می‌شود. همبرگر را معمولا با گوشت گاو و در برخی مناطق با گوشت گوسفندی و عمدتا به شکل گریل‌شده یا سرخ‌شده تهیه می‌کنند اما نوع دیگری از همبرگر نیز تهیه می‌شود که ویژه گیاه‌خواران است و با استفاده از سویا تهیه می‌شود. طعم این همبرگر گیاهی با همبرگر معمولی کمی متفاوت است اما هر دو خوشمزه بوده و طرفداران خاص خود را دارند.
قبلا، طرز تهیه همبرگر خانگی به روش مک دونالد و همچنین طرز تهیه نان همبرگر خانگی را به طور کامل آموزش داده‌ایم، این بار اما قصد داریم طرز تهیه همبرگر با سویا و گوشت و همچنین طرز تهیه همبرگر گیاهی (سویا برگر) را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

مواد لازم برای تهیه همبرگر سویا با گوشت:

سویا خیس‌خورده 1 پیمانه
گوشت چرخ‌کرده 250 گرم
جعفری خردشده 2 ق غذاخوری
سیر 3 حبه
تخم‌مرغ 1 عدد
سس کچاپ 2 ق غذاخوری
پودر نان یا پودر سوخاری 1 ق غذاخوری
آویشن یا اوریگانو 1 ق چای‌خوری
پیاز کوچک 1 عدد
نمک، فلفل و زردچوبه به میزان لازم
پودر پاپریکا، پودر سیر به میزان لازم

طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا:

برای تهیه همبرگر با سویا مثل هر غذای دیگری که با سویا تهیه می‌شود، ابتدا باید سویا را به مدت 15 تا 20 دقیقه داخل آب خیس کرده و بعد از این مدت، آب آن را خالی کنید و مقداری فلفل و آبلیمو به آن اضافه کرده و دوباره به مدت 10 تا 15 دقیقه آن را خیس کنید.
حالا آب اضافه آن را خالی کرده و سویا‌ها را با دست فشار دهید تا تقریبا هیچ آبی داخل آن‌ها باقی نماند.
سویاهای خیسانده و آب گرفته را 2 بار چرخ کنید و کنار بگذارید.
حالا گوشت چرخ‌کرده و سویای چرخ‌کرده را داخل غذاساز بریزید و کمی مخلوط کنید.
سیر و پیاز را رنده کرده و آب آن‌ها را بگیرید و آن‌ها را نیز به مواد داخل غذاساز اضافه کنید.
حالا سایر مواد یعنی؛ تخم‌مرغ، جعفری خردشده، سس کچاپ، پودر نان و ادویه‌جات را نیز داخل غذاساز بریزید تا کمی حالت چسبندگی پیدا کند.
حالا مواد را به 4 قسمت مساوی تقسیم‌ کرده و یا با دست گرد کنید یا قالب بزنید.
همبرگر‌ها را روی یک کاغذ روغنی قرار داده و نیم ساعت داخل فریزر قرار دهید تا کمی حالت منسجم پیدا کنند.
بعد از این مدت، نوبت به سرخ‌کردن همبرگرها می‌رسد. یک تابه نچسب با سایز مناسب انتخاب کرده و روی حرارت قرار دهید و روغن بریزید و صبر کنید تا روغن داغ شود.
همبرگر‌های سرد را داخل روغن داخل بگذارید و هر طرف را با حوصله سرخ کنید.
همبرگر شما آماده است. می‌توانید همبرگرهای سرخ‌شده را داخل نان همبرگر و یا نان باگت قرار داده و با خیارشور، کاهو، گوجه‌فرنگی و یک لایه پنیر سرو کنید. نوش جان.

,طرز تهیه همبرگر خانگی با گوشت و سویا

چند نکته مهم در تهیه همبرگر با سویا:

قراردادن همبرگر‌ها در فریزر به این دلیل است که موقع سرخ‌شدن، همبرگرها جمع‌ نشوند و یا از هم نپاشند.
همین ترکیبات را می‌توانید بدون گوشت نیز مخلوط‌ کرده و یک همبرگر گیاهی (سویا برگر) خوشمزه تهیه کنید اما در این صورت میزان برخی مواد اولیه به شکل زیر تغییر می‌کند اما بقیه مواد و مقدار آن‌ها همان است:
سویا 200 گرم
پیاز 2 عدد
تخم مرغ 2 عدد

برگری که بدون گوشت و تنها با سویا‌ی چرخ‌شده تهیه می‌شود (همبرگر گیاهی)، به دلیل عدم وجود چربی، تا حدی شکننده است و نمی‌توان آن را قالب زد.
گرفتن آب سویا و پیاز رنده‌شده بسیار مهم است و در انسجام برگر شما نقش مهمی دارد.
برای طعم بهتر، می‌توانید مقداری زعفران‌ دم‌کرده و سماق نیز به ترکیب اضافه کنید که این مورد به ذایقه شما بستگی دارد.
همبرگر با سویا و گوشت به دلیل وجود گوشت، طعم بهتر و انسجام بیشتری دارد اما بدون گوشت نیز همراه با طعم‌دهنده‌ها و چاشنی‌های گفته شده طعم خوبی خواهد داشت.
امیدواریم این همبرگر ساده و خوشمزه را تهیه کنید و از خوردن آن در کنار انواع دورچین غذای خوشمزه مانند سیب زمینی سرخ کرده خوشمزه و رژیمی و یا چیپس خانگی ترد و خوشمزه و همراه با سس کچاپ خانگی، سس خردل و یا سس هزار جزیره خانگی لذت ببرید.

مطالعه بیشتر

دسته‌بندی نشده
38 بازدید